CSERKÉSZ
KOROSZTÁLY
10-14
évesek
JELLEGZETESSÉGEK:
- Fiúk – lányok inkább külön, de érdeklődés egymás iránt
- Én-keresés
- Motivációs lehetőségek: versenyhelyzet, kaland, barátság/banda, nagyok mintája, felelősség, siker, kiteljesedés
- Klikkek, hangulati ingadozás
- Más jellegű kortárscsoportok is fontosak számukra
SIKEREK:
- Szülők bevonása
- Média / helyi média aktivizálása
- „hogy vagy?” – kör az őrsgyűlés elején
- Programok, amelyek teret adnak a személyiségüknek, annak, ami érdekli őket
- Őrsvezető - cserés program
- Színjátszás, fotózás, tánc, szociális munka
PROBLÉMÁK:
·
Ellentétes nemű őrsvezető
·
Fiúk és lányok aránya a táborban – hogyan lehet
differenciálni, programokat tervezni?
·
Magatartásbeli problémák
·
Hálátlanság, csak elvárások a gyerekek részéről
·
A szülőktől sok függ, de a cserkészet választása
ekkor már saját döntés kell, hogy legyen
·
Gyerekek túlterheltsége
·
Próbarendszer, kiképzési anyag nem mindig
motiváló, frissítésre szorul
A CSERKÉSZ ÉS A LELKISÉG
- Tálalástól függ a fogadtatás
- Fiatal(os) pap sokat segíthet
- Gitáros mise / énekek segít
- Családi háttér fontos szerepe
- Liberalizálódik
- Cserkészet, mint misszió
- Nehéz alkalmat és teret találni a lelki vonalnak
- Jó ha része a helyi közösség / társadalom életének a cserkészet
- Lehet sok is a lelkiség
- Plébániai elvárások súlya
CSERKÉSZ – KÓSZA ÁTMENET
- Már unalmas a tábor
- Motivációvesztés
- Lehetőség: feladatot adni, szervezésbe bevonni
- Vezetőségire „kitűntetésből” meghívni
- Kiváltságokat adni (pl: előtábor)
- Őrsgyűlés helyett „jó program”
- Funkció, feladat, szerep = helyet talál magának, szükség van rá
- Más próbarendszer
- Spec. tábor és spec. próba
- Átmenetesen
- Őrsön belüli szerepeknek legyen tartalma
- Képességspecifikus feladat
- Személyes figyelem
A beszélgetéseket vezette:
Majzikné Lichtenberger Krisztina
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése